Gato Negro Breeze Fresh Berries

“Kevyesti kupliva wine spritzer -low alcohol”

Hinta Alkossa

7,63 €

Ruokasuositukset

Jälkiruoka
Salaatit ja kasvisruoat
Aperitiivi
Nautiskeluviini

Rypäle

Väri

Vaalea lohenpunainen

Tuoksu

Raikas, marjainen, vadelmainen

Maku

Puolimakea, keskihapokas, vadelmainen, marjainen, pirskahteleva

Lataa esite

Katso tarkemmat tuotetiedot

Maa: Tuottaja: Saatavuus:
Alko, Päivittäistavarakaupat
Pullokoko:
75
Alkoholia:
5,50 %
Hintaryhmä:
7-8 €
Litrahinta:
10,04 €
Alkon tuotekoodi:
946307
EAN:
7804300143701
Sokeripitoisuus:
20,00 g/l
Korkkityyppi:
Kierrekorkki
Pulloja / laatikko:
6 kpl
Paikallinen ekosertifiointi:
Kyllä
Makeusaste:
Makea

Kevyesti kupliva, matala-alkoholinen viini

Gato Negro on tuonut markkinoille uudentyyppiset viinipohjaiset juomat: Gato Negro Breeze wine spritzerit, joissa on alkoholia vain 5,5 %. Uudet juomat ovat omiaan nautittavaksi sellaisenaan, hyvin jäähdytettyinä. Gato Negro Breezet löytyvät Alkosta ja hyvin varustelluista päivittäistavarakaupoista.

Gato Negro Breeze Fresh Berries on miedosti kupliva wine spritzer -juoma, jonka marjainen maku on tulvillaan mustikkaa ja kirsikkaa. Juoman pohjana ovat Cabernet Sauvignon - ja Syrah-viinit ja viinipohjaan sekoitetaan vettä, sokeria ja makuaineita raikkaan lopputuloksen aikaansaamiseksi.

Miten alkoholia vähennetään viinistä?

Sadonkorjuun jälkeen rypäleistä tehdään viiniä normaaliprosessin mukaisesti. Viinin alkoholipitoisuuden hienosäätämiseksi osa viinistä suodatetaan ja alkoholia poistetaan ennen lopullisen sekoituksen tekemistä.

Alkoholin poistamisessa käytetään ns. “Spinning Cone” -menetelmää, jossa viiniä pyöritetään isossa lingossa, erotellaan viinin eri komponentit ja poistetaan ei-halutut osat kuten alkoholi. Kun viinistä on saatu toivottu alkoholipitoisuus 5,5%. Lopputuloksena on makuprofiililtaan tasapainoinen ja ryhdikäs matala-alkoholinen viini.

Ruokasuositukset ja viinin tarjoilu

Tämä raikas viini sopii hyvin salaattien ja kasvisruokien kanssa, tai ihan vain seurustelujuomana hyvässä seurassa.

Viinin on valmis nautittavaksi nyt ja parasta hyvin viilennettynä 10-12 asteiseksi.

Gato Negro -Suomen tunnetuin viinibrändi

Uudet viinibrändit tulevat ja menevät, mutta Gato Negro pitää vuodesta toiseen pintansa suomalaisten kestosuosikkina. Gato Negro on Suomen tunnetuin viinibrändi (Wine Intelligence 2019 -tutkimus) ja joka vuosi Alkon myydyimpiä tuotteita, sekä puna- että valkoviineissä.

Suomessa Gato Negro on ollut myynnissä kolmisenkymmentä vuotta, mutta mustan kissan tarina alkaa jo 1960-luvulta Chilestä, jolloin viinituottaja Viña San Pedro mietti, minkä nimen antaisi uutuusviinilleen. Nimen tulisi kuvastaa vahvuutta ja erilaisuutta ja silloisen saksalaisen pääviinintekijän mieleen tuli kaksi sanaa: Schwartze Katze. Vanhan saksalaisen legendan mukaan Mosel-joen varrella asui musta kissa, joka vahti viinitynnyreitä tunnetun viinimyyjän kellarissa. Schwartze Katze, musta kissa oli täydellinen nimi viinille, joka tuotiin markkinoille espanjaksi käännettynä nimellä Gato Negro.

Gato Negro oli myös ensimmäinen chileläinen viinibrändi, josta amerikkalaislehdistö on koskaan kirjoittanut ja tänä päivänä kaksi pulloa Gato Negro -viiniä avataan joka sekunti jossain päin maailmaa! Gato Negro -viinejä viedään yli 80 maahan Suomen ollessa yksi suurimpia vientikohteita.

Viña San Pedro

Correa Albanon veljesten vuonna 1865 perustama Viña San Pedro on Chilen suurimpia viinintuottajia, joka on tehnyt paljon töitä luodakseen Chilestä vahvan ja monipuolisen viininvalmistajamaan. Yhteensä San Pedrolla on viininviljelysmaata yli 2 500 hehtaaria ja se omistaa yhden maailman suurimmista viinitarhoista, Curicó Valleyn alueella sijaitsevan 1 200 hehtaarin tarhan. Tältä tarhalta tulevat muun muassa Gato Negro -viinit, näiden lisäksi Viña San Pedron viiniperheeseen kuuluu myös Castillo de Molina ja 1865 Single Vineyard. Vientiä on yli 80 maahan ympäri maailman.

Vastuullinen viinintuottaja

Viña San Pedro on jo pitkään noudattanut ympäristöystävällisiä käytäntöjä, joiden tarkoituksena on edistää kestävää kehitystä. Samalla viinitalo panostaa myös sosiaaliseen vastuuseen, joka kattaa työntekijät ja heidän perheensä sekä yhteisöt, joiden alueilla San Pedro viljelee. San Pedron 360° Sustainable -ohjelma jakautuu neljään osaan, pitäen sisällään ympäristön, vesihuollon, sosiaaliset sitoumukset ja laatu. Jokainen osa-alue pitää sisällään laajan joukon toimintoja, joilla pyritään parantamaan mm. energian ja vedenkulutusta, luonnon monimuotoisuutta, omavaraista energiantuotantoa, ihmisten hyvinvointia ja kehitystä sekä tuotteen laatua. "We respect and honor our people and our land"

VSPT Wine Group's Sustainability Video

Paikallinen ekosertifiointi

Viña San Pedron tuotteilla on paikallinen ekosertifiointi, Sertified Sustainable Wine of Chile.Tuotteen alkuperämaassa annettu sertifiointi kertoo kestävän kehityksen edistämiseksi tehdyistä toimenpiteistä juomatuotannossa. Paikallisten sertifiointien vaatimukset vaihtelevat jonkin verran maasta riippuen. Kuitenkin esimerkiksi viinin viljelyssä ja -valmistuksessa tyypillisiä toimenpiteitä ovat veden ja energiankulutuksen säästäminen sekä uusiutuvan energian käyttäminen. Esimerkiksi luomutuotannossa ei näille toimenpiteille aseteta lainkaan vaatimuksia.

Sertified Sustainable Wine of Chile

Alko verkkokauppalinkki