Puolikuiva ja pehmeä - MUMM Demi-Sec

G.H. MUMM Demi-Sec

“Jälkiruokasamppanja”

Hinta Alkossa

39,99 €

Ruokasuositukset

Itämainen ruoka
Jälkiruoka
Nautiskeluviini

Rypäle

Väri

Kirkas kullankeltainen.

Tuoksu

Raikas, hedelmäinen, päärynäinen, kevyen paahtunut

Maku

Puolimakea, hapokas, makean hedelmäinen, kypsän omenainen, hennon hunajainen, kevyen paahtoleipäinen

Lataa esite

Katso tarkemmat tuotetiedot

Maa: Alue:
AC Champagne
Tuottaja: Saatavuus:
Alko, Ravintolat
Pullokoko:
75
Alkoholia:
12,00 %
Hintaryhmä:
n. 39 €
Litrahinta:
53,19 €
Alkon tuotekoodi:
008751
EAN:
3043700104002
Sokeripitoisuus:
40,00 g/l
Korkkityyppi:
Luonnonkorkki
Pulloja / laatikko:
6 kpl
Makeusaste:
Puolikuiva
Rypäleosuudet:
35 % Pinot Noir, 60 % Pinot Meunier, 10 % Chardonnay

G.H. Mumm Demi-Sec - puolikuiva ja elegantti juhlajuoma, joka sopii myös jälkiruuille

Puolikuiva G.H. MUMM Demi-Sec on hienostunut ja elegantti juhlajuoma. Tätä samppanjaa on valmistettu Mumm-samppanjatalon perustamisesta, vuodesta 1827 lähtien.

Tämä Cuvée on valmistettu pääasiassa Pinot Meunier -rypäleestä (60 %), joka on erittäin aromaattinen ja sitä arvostetaan runsaan hedemällisyytensä vuoksi. Viiniin lisätään Pinot Noiria (30 %) ja Chardonnayta (10 %) sekä 15-20 % reservé-viinejä. Lopuksi samppanjan annetaan kypsyä kellarissa 15 kuukauden ajan, jolloin viinistä kehittyy runsas, hienovarainen ja elegantti samppanja, joka on erittäin hedelmäinen ja pyöreä.

Ruokasuositukset ja viinin tarjoilu

Mumm Demi-Sec on erinomainen kumppani jälkiruoille. Kokeile Samppanja Zabaionen ja Tarte Tatinin kanssa. Viini on myös miellyttävä nautittavaksi ihan sellaisenaan.

Samppanja on parhaimmillaan viilennettynä 8-10 asteiseksi.

Tunnet sen punaisesta poikkiraidasta

Punainen poikkiraita on Mumm-samppanjoiden tunnusmerkki. Se on Ranskan kunnialegioonan nauha ja ilmestyi G.H. MUMM Cordon Rouge Brut -pulloon vuonna 1875 ensin nauhana ja myöhemmin punaisena poikkiraitana. Nauha kuvaa viinitalon henkeä, joka heijastaa intohimoa panostaa asiantuntemukseen ja laatuun. Punanauhainen samppanja näkyi pitkään myös Formula 1 -kilpailujen virallisena voitonjuhlan juomana palkintokorokkeella.

G.H. MUMM

G.H. MUMM et Cie on kolmen saksalaisen veljeksen vuonna 1827 perustama samppanjatalo. Veljekset Jacobus, Gottlieb ja Philipp Mumm kuuluivat yhteen Saksan vanhimpaan aatelisperheeseen ja talo oli aluksi nimeltään P.A. Mumm veljesten isän, Peter Arnold Mummin mukaan, joka oli tuottanut viiniä Reinin laaksossa vuodesta 1761. Mummin veljekset panostivat alusta asti laatuun ja ennen kaikkea tuotannon jatkuvuuteen ostamalla omia tarhoja Verzenayn, Aÿn, Avizen ja Cramantin kylien alueilta, jotka ovat nykyään Grand Cru-luokiteltuja.

Vuonna 1853 talo siirtyi seuraavan sukupolven edustajalle, Gottliebin pojalle, George Hermann Mummille. Tästä asti talo on toiminut nimellä G.H. MUMM et Cie. G.H. Mumm oli visionääri, joka matkusteli maailmalla markkinoimassa talonsa samppanjaa ja aloitti näin oman samppanjanvientinsä. 1900-luvun alussa yrityksellä oli jo 20 tytäryhtiötä ympäri maailman ja talo kolmen miljoonan pullon vuosituotannollaan johtava samppanjantuottaja.

1870-luvulla Ranskan Kunnialegioonan tunnus, punainen silkkinauha ilmestyi koristamaan talon tärkeimpien asiakkaiden pulloja. Vuonna 1875 tästä silkkinauhasta tuli G.H. Mummin luoman Cordon Rouge samppanjan tunnus. Sittemmin silkkinauha vaihtui etiketin punaiseen poikkiraitaan.

Mummin perheen jäsenet pysyivät Saksan kansalaisina, joten ensimmäisen maailmansodan sytyttyä talon varat ja viinitarhat takavarikoitiin. Vuonna 1920 talo huutokaupattiin ja René Lalou otti talon ohjakset. Hän hankki talolle lisää Grand Cru -tarhoja ja kehittäessään talon viinien laatua, hän asetti ainutlaatuiset terroirit keskeiseen asemaan. Hänen filosofiansa voidaan kiteyttää G.H. Mummin kuuluisaan tunnuslauseeseen "Only the best".

Nykyisin G.H. Mumm on Pernord Ricardin omistuksessa ja talolla on lähes 218 hehtaaria viinitarhoja, joista 160 hehtaaria on Grand Cru -luokiteltuja ja tarhat sijaitsevat kahdeksan historiallisen kylän alueilla. Mummin 25 kilometriä pitkät kellarit kaivettiin käsin, mikä vei 70 vuotta. Näissä kellareissa on noin 25 miljoonaa pulloa samppanjaa, talon vuosituotannon ollessa yli kahdeksan miljoonaa pulloa. 60 prosenttia talon tuotannosta menee vientiin yli sataan maahan.

www.mumm.com/en

Alko verkkokauppalinkki

Suosittelemme myös